قلنبه

اگه من می‌تونم روزی ده‌هزار سرباز جابه‌جا کنم شماها هم می‌تونین حموم رو اون جوری که من می‌خوام درست کنین.

لیندون جانسون، سی و ششمین رییس جمهوری ایالات متحده، در پاسخ به وردستانش که به او گفته بودند جاسازی سردوش حمام کاخ سفید آن‌طورکه آب یکراست به «قلنبه» بخورد کلی دردسر دارد.

جانسون به دولش می‌گفت قلنبه.

یک دیدگاه

  1. چنان قهقه ای زدم آن سرش ناپیدا.
    با خوندن جمله های معروفش بیشتر خندیدم. عجب داستانی بوده این آدم برای خودش.
    نکتهٔ جالب تر این که در نگارش این متن از سه لحن محاوره و رسمی و همدلانه استفاده شده و در کنار هم قرار گرفتنشون حالت تناقضی ایجاد می کنه که آدم را به این سو و آن سو می کشونه و تنها در بخش آخر نویسنده تو را با خودش شریک می کنه و در دو بخش دیگه صدای نویسنده را نمی شنوی و آدم نمی دونه نویسنده خودش چی فکر می کنه. انگار می خواد تنها این طنز را ارائه کنه و بس. زیباست.
    دیروز عصر خوندمش قبل رفتن به باشگاه و در باشگاه با یادآوری این داستان می خندیدم. پرسیدند: به چی می خندی؟
    تو دلم گفتم: به قلنبهٔ جانسون! آخه آدم چی بگه به ملت. هاها.

  2. این بابک چند سالیه که منو راه نمیده وبلاگش مردک دوست و دشمنش رو اشتباه گرفته. این آی پی رو چطور عوض میکنن؟ جوانی کجایی که یادت بخیر

  3. قلنبه انگلیسیش چی میشه؟ 😜
    دوست و دشمنمو اشتباه نگرفتم. توهین بپدرم رو نمی تونم ببخشم. اونم نه یک بار چندین و چندین بار
    چون خیلی خیلی خوب بود و دیگه ندارمش، اگه چشم پوشی کنم احساس میکنم بیادش خیانت کرده م


دیدگاه‌بازی

