مراهنگام

Advertisements

یک دیدگاه

  1. پیاز
    دیوثی هستی تو که لنگه نداری مثل بیشتر هرزه های ایرانی

    • fake ass chera az roo nemiri to , hame maro ham ke mishnasi sareto kardi to barf kasi nabinatet

  2. میگم ک گ ب اینگلیسیت که خیلی‌ خوبه اگه آنجلا جونی بیاد خواستگاریت جوابشو چی‌ میدی

  3. اندر باب سه کله پوک، دو احتمال

    احمدی‌ نژاد انصراف میدهد بقایی رد صلاحیت میشود

    و یا میماند و هردو رد صلاحیت میشوند

  4. اژدها, میشه خواهش کنم اگر اسم این خانم را می دونید لطف کرده و بنویسید؟ ممنونم.

  5. امریکایی ها همین چند سال پیش بابی فیشر رو بخاطر فقط بازی شطرنج در یوگوسلاوی به ده سال زندان محکوم کردن . shame on you

  6. ……….جمهوری ترکیه با معماری آتاتورک یکی از نابترین موارد پدیده‌ایست که می توان آن را را در ذیل «تجدد دفاعی» مفهوم ‌بندی کرد‌. این نوعی از مدرنیزه کردن سیاست و جامعه است که پویایی پیش‌برنده آن نه برخاسته از روندهای توسعه درونی یک جامعه پیشامدرن که نشات‌ گرفته از مواجهه نابرابرش با قدرتهای اروپایی تجددیافته و شکستهای سیاسی و ژئوپولیتیک متحمل شده در این مواجهه است. در این حالت پروژه تجدد یا مدرنیزاسیون شکل یک پروژه‌ دولتی و اعمال شده از بالا به مرکزیت ملاحظات نظامی-ژئوپولیتیک و معطوف به تامین استقلال سیاسی را به خود میگیرد. به این دلیل تجدد دفاعی همواره ماهیتی مصنوعی و غیراندام‌وار دارد.
    مهمتر از آن این که به دلیل اینکه پایه های اجتماعی قدرت سیاسی طبقه دولتی سکاندار پروژه‌های تجدد دفاعی ریشه در ساختار طبقاتی پیشامدرن جامعه دارد در کوتاه و میان‌ مدت تغییرات عمیق اجتماعی-اقتصادی نظیر اعمال مالکیت خصوصی بر زمین و و ابزار تولید به مثابه پیش نیاز صنعتی شدن سرمایه‌دارانه نمیتواند جایی در برنامه سیاسی این طبقات دولتی بیابد چرا که در چنین حالتی آنها عملا تیشه به ریشه اجتماعی قدرت سیاسی خود خواهند زد………..

  7. ……..اما این ناتوانی در اصلاحات ساختاری در راستای تجدد ماهوی اصلاحات صوری در جهت «غربی‌سازی» را به امر فوری و ممکن طبقات دولتی تجددگرا بدل میکند. کشف حجاب در ترکیه و ایران و تلاش در حاشیه‌ای کردن روحانیت و دین در جامعه عرصه‌های مهم این نوع اصلاحات سطحی هستند که در عین ناقص بودن به لحاظ اقتصادی به تولید خشم و نارضایتی بخشهای سنتی و محافظه‌کار جامعه نیز می‌انجامند.
    در مورد ترکیه این وضعیت عملا به یک شکاف عمیق و شفاف بین شرق و غرب ترکیه انجامید: از یک سو مناطق شرقی و مرکزی آناتولی با جمعیتی مذهبی به لحاظ فرهنگی محافظه کار و به لحاظ سیاسی و اقتصادی حاشیه‌ای‌ شده و از سوی دیگر مناطق غربی و جنوب غربی حاشیه دریای اژه و مدیترانه به لحاظ فرهنگ رفتاری و مصرفی غربی و به لحاظ اقتصادی صنعتی و پیشرفته و به لحاظ سیاسی غالب در دستگاههای دولتی. کردستان در این میان علاوه بر تجربه شکلی تشدید شده از وضعیت حاشیه‌ای آناتولی متحمل انکار خشونت‌بار ملی-زبانی نیز بود………


دیدگاه‌بازی

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s